بوتاکس

بوتاکس یکی از روش های از بین بردن چین و چروک صورت است که میتواند شادابی را به پوست و چهره بازگرداند. پزشکان بوتاکس را به عنوان معجزه ای برای از بین بردن چین و چروک میدانند و تقریبا روشی مانند بوتاکس وجود ندارد که بتواند چین و چروک های صورت را از بین ببرد. بوتاکس در حقیقت نام ماده ای ژله مانند است که به زیر پوست تزریق میشود.  بوتاکس از حرکت ماهیچه هایی که در زیر پوست وجود دارد جلوگیری میکند و همین موضوع مانع از بوجود آمدن هرگونه چین و چروک بر روی پوست میشود. تزریق بوتاکس کاری بسیار حساس و دقیق است و باید زیر نظر پزشکان متخصص انجام شود. تزریق اشتباه بوتاکس میتواند باعث فلج شدن بخشی از صورت و یا حتی مرگ شود. گذشته از فلج صورت و مرگ باید به مشکلات دیگری که با تزریق اشتباه بوتاکس ایجاد میشود اشاره نمود که عبارتند از: درد اندک، بی حسی، سر درد، حالت تهوع، حالت شبه آنفولانزا، دوبینی، خونریزی، تاری دید، خشکی دهان، خستگی، خارش و ورم.

با یکبار تزریق بوتاکس نمیتوان از شر چین و چروک های بوجود آمده بر روی پوست به طور دائمی خلاص شد. بوتاکس باید بصورت دوره ای که زمانبندی آن طبق نظر پزشک تعیین میگردد انجام شود. بوتاکس بعد از تزریق در حدود ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد و بعد از آن اثر خود را از دست خواهد داد. اگر از جمله افرادی هستید که تمایل دارید همواره پوستی شاداب و بدون چروک داشته باشید باید تزریق بوتاکس را چندین بار در سال انجام دهید.

خطوط اخم، خطوط افقی پیشانی، چین و چروک های کنار چشم، چین و چروک های گردن و خطوط خنده از بهترین نواحی صورت برای تزریق بوتاکس میباشد. البته تزریق بوتاکس ممکن است در نواحی دیگر بدن نیز انجام شود ولی به طور کلی از آن برای از بین بردن چین و چروک پوست صورت استفاده میشود. از جمله کاربردهای درمانی بوتاکس میتوان به درمان تعریق موضعی و کاهش دردهای مزمن اشاره نمود.

بوتاکس یکی از روش های زیباسازی پوست است که هیچ دردی را به همراه نخواهد داشت. تنها ممکن است دردی گذرا و خفیف را بعد از تزریق بوتاکس احساس کنید که البته این موضوع کامل طبیعی است.

سن خاصی برای تزریق بوتاکس تعریف نشده است اما سازمان دارویی آمریکا بهترین سن برای تزرزیق بوتاکس را ۱۸ تا ۶۵ سال اعلام کرده است. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس در سنین پایین میتواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد.

به طور کلی تزریق بوتاکس برای افرادی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد مناسب نمیباشد: افرادی که دوران حاملگی و یا شیردهی را میگذرانند، افرادی که به بیماریهای قلبی و عروقی حاد مبتلا هستند، افرادی که بیماری ام اس و یا ناراحتی کلیه دارند، افرادی که عفونت های فعال دارند، افراد مبتلا به اختلالات انعقادی، افرادی که بیماری عفونی و التهابی در صورت خود دارند، افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده میکنند و افرادی که سابقه حساسیت به بوتاکس دارند.

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز به آن اشاره شد تزریق بوتاکس باید توسط افرادی که در این زمینه تخصص کافی را دارند انجام شود. محل و همچنین مقدار تزریق باید به درستی انتخاب شود تا هیچگونه عوارض جانبی متوجه بیمار نشود. متاسفانه در کشور ما کلینیک های غیر مجاز زیادی وجود دارند که توسط پزشکان عیر متخصص از روش بوتاکس برای شاداب سازی و رفع چین و چروک پوست استفاده میکنند. کلینیک های غیر مجاز نه تنها نمیتوانند به جوان سازی و رفع چین و چروک پوست کمکی کنند بلکه با تزریق اشتباه آسیب های جبران ناپذیری را به متقاضی وارد می آورند.

اگر به دنبال یک پزشک متخصص و با تجربه  برای تزریق بوتاکس هستید به شما پیشنهاد میکنیم تا دکتر فیروزه رئیسیان جراح و متخصص گوش و حلق و بینی را انتخاب کنید. دکتر فیروزه رئیسیان با بهترین تجهیزات روز دنیا آماده ارائه خدمات گوناگون از جمله تزریق بوتاکس و جراحی زیبایی بینی در خدمت شما میباشد.

عنوان نظر :
نام شما :