تزریق چربی

روش تزریق چربی که به آن لیپوفیلینگ نیز میگویند از روش های زیباسازی پوست محسوب میشود که قادر است ناهنجاری های ساختاری پوست، بیماری های مختلف پوستی و آسیب های وارد شده به پوست را بهبود بخشد. به طور کلی از روش تزریق چربی برای مواردی همچون پیری پوست، لاغری صورت و گونه ها، اصلاح خط خنده، پر کردن چین چانه ها، شکل دهی لب ها و بهبود ظاهر رگ های بیرون زده از پشت دست ها استفاده میشود.

بیشتر اعضای بدن را از طریق ورزش کردن و یا خوراک مناسب میتوان چاقتر کرد اما صورت از قسمت هایی از بدن است که به راحتی چاق نمیشود. البته خوراک زیادی ممکن است باعث شوند تا برخی بخش های صورت چاق تر شوند اما قسمت هایی وجود دارند که تنها با تزریق چربی به فرم دلخواه در می آیند.

یکی از عواملی که باعث پیری زود رس میشوند چروک شدن و افتادگی پوست صورت میباشد. برخی تصور میکنند که با کشیده شدن پوست و سفت تر کردن آن میتوان به شاداب سازی پوست صورت کمک کرد اما در حقیقت این چاق تر کردن صورت است که میتواند به بهبود افتادگی پوست صورت کمک کند. همین موضوع باعث شده تا اهمیت تزریق چربی آشکار شود. با تزریق چربی در زیر پوست صورت میتوان تا حد زیادی بدون آنکه نیازی به روش های درمانی دیگر باشد به جوان سازی پوست کمک کرد.

در روش تزریق چربی ابتدا از سایر قسمت های بدن چربی زیر نظر پزشک برداشته شده و به قسمت هایی که مد نظر بیمار میباشد تزریق میشود. معمولا از قسمت هایی همچون ران، شکم و باسن که میزان چربی در آنها بالاتر است برداشت انجام میشود. پزشک باید در برداشت و همچنین تزریق چربی دقت بسیا زیادی به خرج دهد زیرا برخی قسمت های بدن وجود دارند که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به طور مثال برای تزریق چربی به لب باید دقت بالایی شود زیرا لب از حساسیت بالاتری نسبت به سایر قسمت ها برخوردار است و هر گونه تزریق چربی اشتباه و یا به مقدار زیاد میتواند باعث بد فرم شدن لب ها و یا حتی از بین رفتن آن شود.

در عمل تزریق چربی برای اینکه بیمار درد زیادی را متحمل نشود بنا به تشخیض پزشک از بیهوشی عمومی و با بی حسی موضعی استفاده میشود. بعد از انجام عمل تزریق چربی نیز بر خلاف تصور درد چندانی متوجه بیمار نخواهد شد. درد کمی در ناحیه هایی که تزریق از آنجا انجام شده است ایجاد خواهد شد که البته شدت درد به حدی نخواهد بود بیمار نتواند آنرا تحمل کند. بعد از عمل ممکن است تورم و همچنین کمبودی در برخی نقاط لب بوجود آید که البته بعد از ۷ تا ۱۰ روز این تورم و کبودی به مرور رفع خواهند شد.

تزریق چربی بر خلاف تزریق ژل هیچگونه حساسیتی رابرای بیمار ایجاد نمیکند زیرا چربی یک سلول زنده به شمار می آید که از بدن فرد بیمار گرفته شده است.

از دیگر تفاوت های تزریق چربی نسبت به تزریق ژل در این است که بعد از تزریق ژل پوست سفت و غیر طبیعی در هنگام لمس کردن به نظر خواهد رسید اما با تزریق چربی پوستی نرم و کاملا طبیعی خواهید داشت.

احتمال عفونت کردن پوست نیز با تزریق ژل افزایش خواهد یافت در صورتیکه با تزریق چربی به دلیل اینکه از چربی های اضافه خود بیمار برداشت شده است احتمال عفونت به صفر خواهد رسید.

اگر پزشک از مهارت کافی برای تزریق چربی برخوردار باشد در طول یک جلسه عمل با موفقیت انجام میشود اما در صورتیکه پزشک  از مهارت چندانی برخوردار نباشد این عمل طولانی تر شده و تا چندین جلسه به طول خواهد انجامید.

دکتر فیروزه رئیسیان جراح و متخصص گوش و حلق و بینی یکی از بهترین پزشکان زیبایی میباشد که سابقه طولانی در انواع عمل های زیبایی و تزریق چربی دارد و با خیال آسوده بدون آنکه عوارضی متوجه شما شود میتوانید عمل تزریق چربی را به این پزشک با تجربه بسپارید. عمل تزریق چربی توسط دکتر فیروزه رئیسیان در یک جلسه و بدون درد انجام میشود

عنوان نظر :
نام شما :